OPŁATA OD POSIADANIA PSA. 

 
 

 

KARTA USŁUG

URZĄD MIEJSKI W WOLSZTYNIE, RYNEK 1, 64-200 WOLSZTYN

TEL. 68 347 45 00 FAX 68 384 27 47
e-mail: um@wolsztyn.pl  www: http://wolsztyn.pl, http://bip.wolsztyn.pl

SANTANDER BANK POLSKA S.A.06-1090-1607-0000-0000-6000-5186
Adres skrytki na platformie ePUAP: /6pa44k2cmr/skrytka

FP.IV.03

 

OPŁATA OD POSIADANIA PSA.

 

Nazwa komórki organizacyjnej /

stanowisko:

Wydział Finansów i Podatków

Stanowisko ds. księgowości i windykacji, p.13  tel. 68 347 45 19

Wymagane dokumenty:

Wypełniona deklaracja. W przypadku złożenia deklaracji przez pełnomocnika należy załączyć pełnomocnictwo. 

Formularz (druk):

fp.4.1.03 – deklaracja. [doc]

fp.4.1.03 – deklaracja.[pdf]

fp.4.2.02 – oświadczenie zwalniające z opłaty od posiadania psa.[doc]

fp.4.2.02 – oświadczenie zwalniające z opłaty od posiadania psa.[pdf]

Opłaty:

Opłatę uiszcza się gotówkowo w kasie Urzędu Miejskiego w Wolsztynie lub bezgotówkowo na konto UM Wolsztyn do 31 marca każdego roku. W przypadku nabycia psa po tej dacie, w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie psa.

 

Opłata skarbowa:

  1. od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury)  - 17 zł (zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu – rodzic, dziadek, zstępnemu – dziecko, wnuk, prawnuk lub rodzeństwu)

uiszcza się gotówkowo w kasie Urzędu Miejskiego w  Wolsztynie lub bezgotówkowo na konto UM Wolsztyn.

Kto może załatwić sprawę:

Deklarację składają osoby fizyczne

Termin realizacji:

30 dni, a w przypadkach spraw szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (złożenia wniosku przez podatnika).

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem Burmistrza Wolsztyna, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.

Podstawa prawna:

  1. art. 18a  ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych   (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1445 ze zm.)
  2. art. 21 §  3 ustawy z 29.08.1997 r.- Ordynacja Podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.)
  3. Uchwała nr VI/43/2015 Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 25.03.2015 r. w sprawie zmiany uchwały XXXIII/274/2013 Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 30.10.2013 r.                 w sprawie opłaty od posiadania psów.
  4. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej  ( t.j. Dz.U. z 2018, poz.1044 ze zm.)

Dodatkowe informacje:

Na mocy Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, z opłaty od posiadania psów zwalnia się:

  1. osoby powyżej 65. roku życia prowadzące samodzielnie gospodarstwo domowe-  z tytułu posiadania jednego psa,
  2. podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów,
  3. osoby zaliczane do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych –  z tytułu posiadania jednego psa,
  4. członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych   oraz inne osoby zrównane z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej- pod warunkiem wzajemności
  5. osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych –  z tytułu posiadania jednego psa asystującego.

Uwagi:

  1. Deklarację od posiadania psa rozpatruje merytorycznie komórka organizacyjna urzędu  właściwa dla przedmiotu udzielanej informacji.
  2. Deklaracja od posiadania psa może być złożona na miejscu lub przekazana drogą korespondencyjną.
     

 

 

Klauzula informacyjna :

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych); (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), zwanego dalej RODO, informujemy, że:

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Wolsztyna, 
    z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Wolsztynie,  ul. Rynek 1, 64-200 Wolsztyn, dane kontaktowe: um@wolsztyn.pl, 68 347 74 500; 347 74 503.
  2. Funkcje Inspektora Ochrony Danych pełni Damian Sarbak,
     tel. 68 347 45 07, adres e-mail: iod@wolsztyn.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia złożonego wniosku na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym
    i innych regulacjach. Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych, podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, na podstawie art.6 ust. 1 lit. c  ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
  4. W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez Klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych Klienci zostaną o tym fakcie poinformowani. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora Pani/Pana danych osobowych do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych oraz instytucje publiczne, którym udostępnienie danych osobowych regulują odrębne przepisy prawa.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani żadnej organizacji międzynarodowej.
  7. Pani/Pana dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych (kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych). Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu
    o klasyfikację i kwalifikację dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
  8. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych oraz możliwość ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy o ochronie danych na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Urzędzie Miejskim w Wolsztynie i wynika z przepisów  prawa;
  11. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
 

Załączniki

fp.4.1.02.doc

Data: 2019-02-06 11:42:43 Rozmiar: 40k Format: .doc Pobierz

fp.4.1.02.pdf

Data: 2019-02-06 11:42:43 Rozmiar: 146.58k Format: .pdf Pobierz

fp.4.2.02.docx

Data: 2019-02-06 11:42:43 Rozmiar: 14.33k Format: .docx Pobierz

fp.4.2.02.pdf

Data: 2019-02-06 11:42:43 Rozmiar: 116.32k Format: .pdf Pobierz

Liczba odwiedzin : 942
Podmiot udostępniający informację : Urząd Miejski w Wolsztynie
Osoba wprowadzająca informację : Michał Kokornaczyk
Osoba odpowiedzialna za informację : Prządka Anna
Czas wytworzenia: 2017-01-12 10:24:21
Czas publikacji: 2019-02-06 12:04:11
Data przeniesienia do archiwum: Brak