WYDANIE I WYMIANA DOWODU OSOBISTEGO 

 
 

 

 

KARTA USŁUG

 

URZĄD MIEJSKI W WOLSZTYNIE, RYNEK 1, 64-200 WOLSZTYN

TEL. 68 347 45 00 FAX 68 384 27 47
e-mail: um@wolsztyn.pl  www: http://wolsztyn.pl, http://bip.wolsztyn.pl

BANK ZACHODNI WBK I O/WOLSZTYN 06-1090-1607-0000-0000-6000-5186
Adres skrytki na platformie ePUAP: /6pa44k2cmr/skrytka

SO.I.04

 

WYDANIE I WYMIANA DOWODU OSOBISTEGO

 

Nazwa komórki organizacyjnej /

stanowisko:

Wydział Spraw Obywatelskich

Stanowisko ds. dowodów osobistych, p. 2,  tel. 68 347 45 23

 

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie dowodu osobistego wraz z aktualną fotografią osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, z widocznymi brwiami i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, z zachowaniem symetrii w pionie, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż  6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.

 

Formularz (druk):

so.1.1.01 – DO/W/1 - wniosek o wydanie dowodu osobistego [PDF]

so.1.2 – oświadczenie (wypełniamy tylko w przypadku zameldowania w formie dokumentu elektronicznego) [PDF]

so.1.2 – oświadczenie (wypełniamy tylko w przypadku zameldowania w formie dokumentu elektronicznego) [DOC]

 

Opłaty:

Nie pobiera się.

Kto może załatwić sprawę:

  1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczona zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego, wniosek składa rodzic, opiekun prawny lub kurator.
  2. Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga jest jej obecność przy składaniu wniosku; wyjątek stanowią osoby, które nie ukończyły 5 roku życia.
  3. Wniosek wypełnia i podpisuje wnioskodawca, a w przypadku małoletniego – rodzic, opiekun prawny lub przedstawiciel  ustawowy.

Termin realizacji:

Do 30 dni.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tj. z 2017 roku, Dz. U. poz. 1464 ze zmianami) oraz Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r., poz. 212 ze zmianami). Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. z 2018 r. Dz. U. poz. 2096).

Dodatkowe informacje:

  1. Wniosek o dowód osobisty składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Osoba obowiązana do posiadania dowodu osobistego może złożyć wniosek nie wcześniej niż 30 dni przed datą 18 urodzin.

Uwagi:

Uwaga !!!
- formularz .pdf musi być wydrukowany w całości na jednej kartce formatu A4 (dwustronnie), bez zmniejszania, zwiększania czy zmiany proporcji - druk bez marginesów! (w opcjach  drukowania ustaw: brak skalowania strony), w normalnym, a nie oszczędnościowym trybie wydruku
- formularz on-line przeznaczony do wypełnienia on-line  można wysyłać w formie elektronicznej przez  ePUAP.

 

Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografię w okularach z ciemnymi szkłami  - dołącza się  orzeczenie o stopniu niepełnosprawności z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku. Natomiast osoby noszące nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania mogą załączyć do wniosku fotografię przedstawiająca ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejesrtowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.

 

 

Klauzula informacyjna :

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych); (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), zwanego dalej RODO, informujemy, że:

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Wolsztyna, 
    z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Wolsztynie,  ul. Rynek 1, 64-200 Wolsztyn, dane kontaktowe: um@wolsztyn.pl, 68 347 74 500; 347 74 503.
  2. Funkcje Inspektora Ochrony Danych pełni Damian Sarbak,
     tel. 68 347 45 07, adres e-mail: iod@wolsztyn.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia złożonego wniosku na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym
    i innych regulacjach. Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych, podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, na podstawie art.6 ust. 1 lit. c  ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
  4. W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez Klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych Klienci zostaną o tym fakcie poinformowani. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora Pani/Pana danych osobowych do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych oraz instytucje publiczne, którym udostępnienie danych osobowych regulują odrębne przepisy prawa.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani żadnej organizacji międzynarodowej.
  7. Pani/Pana dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych (kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych). Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu
    o klasyfikację i kwalifikację dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
  8. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych oraz możliwość ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy o ochronie danych na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Urzędzie Miejskim w Wolsztynie i wynika z przepisów  prawa;
  11. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
 

Załączniki

so.1 – DOW1 - wniosek o wydanie dowodu osobistego.pdf

Data: 2017-01-13 08:44:54 Rozmiar: 121.71k Format: .pdf Pobierz

so. 1.2. oświadczenie o rezygnacji.doc

Data: 2018-11-15 08:28:21 Rozmiar: 44k Format: .doc Pobierz

so. 1.2. oświadczenie o rezygnacji.pdf

Data: 2018-11-15 08:28:21 Rozmiar: 256.19k Format: .pdf Pobierz

Liczba odwiedzin : 4239
Podmiot udostępniający informację : Urząd Miejski w Wolsztynie
Osoba wprowadzająca informację : Michał Kokornaczyk
Osoba odpowiedzialna za informację : Joanna Przybyła
Czas wytworzenia: 2017-01-13 08:44:54
Czas publikacji: 2019-01-16 13:59:51
Data przeniesienia do archiwum: Brak